torsdag 23 juli 2015

Man tager vad man haver

Det ekar verkligen i vår kyl nu. Och frys. Och skafferi. Jag tror jag har tömt rubbet i veckan! 
Vi har inte handlat sen förra veckan, men eftersom vi gör matsedel och veckohandlar så hade vi grejer hemma till middagarna. Vi brukar få komplettera mitt i veckan med mjölk, fil, frukt och grönt. I veckan har jag dock inte varit och handlat en enda gång. Dessutom har Erik jobbat på hemmaplan i veckan, så vi har varit hela familjen som ätit frukost, middag och kvällsfika. 
Så idag fick jag använda fantasin, middagen hade vi som sagt klar. Erik hade beställt "kyckling med chips", en gratäng vi brukar göra. För att fira att han går på semester idag. Men det gröna fanns där inte mycket kvar. 


Middag blev det, och sallad där till. Hittade ett paket majskolvar som jag gjorde i ugnen med olivolja och flingsalt. Och en liten sallad med spenat, fetaost och pumpakärnor. Det jag hittade! Det är lite roligt att ordna också när man får anstränga sig lite och tänka till vad man har som går att använda. 

Sallad är ju dock himla tacksamt att odla så nu har vi det säkrat, som vi kan plocka från trädgårdslandet! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar