måndag 6 juli 2015

Gårdagen

Vars tog sommaren vägen? Fortsätter det såhär skulle jag kunna boka ännu en utlandsresa! Vad är det för sommar när barnen inte kan bada? 

Förutom för barnens skull så är det ju inte så tokigt med nån riktigt regnig dag emellanåt. Så mysigt vi hade det igår! Det är tur vi har stort kök, medan Lukas fixade lunch så stod jag på andra sidan och bakade bröd.


Sen fick vi besök och fikade i två timmar. Passar bra regniga dagar! 
Efter det beställde pojkarna pannkaka till middag, och jag var inte sen på att nappa på det. Pannkaka med hjortronsylt och grädde kan vara det godaste jag vet. 


Vi eldade i vedspisen hela dagen. Jag älskar vår vedspis. Det absolut bästa i hela huset. 


Idag väntar vi också besök men först ska vi hinna greja lite ute i trädgårdslandet. Det är tur jag jag folk som kommer och offrar sig och äter upp allt fika som blev kvar sen midsommar! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar