onsdag 8 juli 2015

Korvgrillning

Så härligt med en dag utan regn! Och vi har hunnit massor! Som att hänga en del i Dalasjö, och jag har arbetat hårt här på gården. Och då menar jag hårt. Ni kan aldrig ana. Men när jag kommer igång med mina projekt är det inte mycket som kan stoppa mig. Ni ska få veta mer senare. När jag kommit en bit på vägen. Det här projektet kommer nog ta sin lilla tid..

Efter det tog vi med oss middag ner till sjön. Grilla korv och bada fötterna. Prata fåglar och göra snigelfällor, eller spindelhus. Mer behövs inte. En himla fin stund. 


Och ikväll kom mamma hit, vi gick en promenad runt byn med barn och hundar, och sen åt vi jordgubbar och grädde. Och pratade barnuppfostran och allvar, då vi har fått en himla massa bekymmer med våra prinsar små.. Hoppas det åtminstone gick in hos 6-åringen, 3-åringen är lite svårare att nå. Nåväl, förhoppningsvis blir det ordning på dem också så småningom!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar