onsdag 15 juli 2015

Slutkörd

Igår hade jag arbetsdag med systran. Eller arbetsläger kändes det som ett tag, då Ingemar också kom hit och målade ytterväggen. Jag och Annelie skulle ta itu med veden, äntligen. Vi jobbade hårt hela dagen och fick nästan in allt, vi var tvungna att lämna lite på slutet när sviarn höll på göra oss vansinniga.

När Annelie hade farit på kvällen storstädade jag och bäddade rent, pojkarna fick bada och när de hade somnat la jag mig i badet. Behöver jag säga att jag sov gott i natt? Nybadad, renbäddat, och helt slut på. Och så lycklig, nu är den där jäkla askhögen borta och dessutom veden staplad under tak. Jag sov som en liten bebis! 

Idag har jag varit och snott rabarber, våra rabarber har inte riktigt tagit sig sen jag flyttade dem. 
Sen for Lukas och fiska med farfar och jag och Aron gjorde rabarbersaft, rabarberkräm, rabarberchutney och rabarber semifreddo. Rabarber hör sommaren till! Även om det inte känns som nån vidare somnar ute, men det ignorerar vi. 


Efter vi stökat undan i köket så var det full uppmärksamhet på bara Aron och det han kände för. Först ville han ta ut alla pussel och spel ur kökssoffan, för att "han letade en grej". Sen skulle vi ställa tillbaka allt igen. 


Efter de hade han cirkus för mig. 


Också hann vi cykla och titta i brevlådan ca.50 gånger. Så härligt med en 3åring. 


Efter det gjorde vi korvstroganoff och bjöd storfiskarna på när de kom hem. 
Även ikväll känner jag mig slut i kroppen, men så nöjd med allt som blivit gjort. Och dessutom kommer Erik hem ikväll, en dag tidigare än väntat. Så om jag kommer sova gott i natt, också! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar