måndag 20 juli 2015

Bortbjudna

Igår blev vi bjudna på middag hos Patrik och Anna-Karin. Det är så lyxigt att bli bortbjuden på middag, kl.16 gick jag en liten sväng med Milo och det kändes så skönt att gå där i lugn och ro utan att behöva tänka på vad vi skulle äta eller när jag skulle börja med maten. Det är det lyxigaste jag vet! Även om jag tycker det är roligt att laga mat, så är det skönt att komma undan ibland. Nu för tiden är det alltid jag som lagar mat, eftersom Erik alltid kämpar på med bygget. Förstår inte hur han orkar eller vars han får energi ifrån, men jag är väldigt tacksam att han gör det. 

Patrik och Anna-Karin bor så vansinnigt vackert till. Hela tomten är så vacker, och sen sjön nedanför. Magiskt! De har dessutom fått till det riktigt fint invändigt, och har ett sånt trevligt kök att sitta i. Jag tycker att det här med kök är himla knepigt, de kan vara hur nyrenoverade och fräscha som helst men det är ingenting utan den där känslan. 


Så vackert! Vi var såklart tvungna att gå ner till sjön en sväng och kasta lite kottar från bryggan. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar