tisdag 12 juni 2012

Sjukstuga

Lillhjärtat har blivit förkyld. Det gör så ont i hjärtat att se honom så här och inte kunna göra nånting. Annat är det ju med Lukas, som man kan ge mediciner, honung och framför allt prata med. Förklara. Stackars Aron hade igår 39.8 i feber och en fruktansvärd hosta. Hostan är ju värst, det är den som gör nätterna sömnlösa.

Inatt har han sovit antingen på mitt bröst också har jag fått sova mer eller mindre sittandes, vaggande och vyssjande. Eller så har han legat på min arm så jag har kunnat vagga honom så.

På förmiddagen brukar han kunna sova 2h men idag har jag fått sitta ute med honom i vagnen och vagga och vagga. Sen in för lite mat och jag skyndade mig att shoppa lite barnkläder, och nu sitter jag ute och väggar igen.

Det här varit strålande sol hela tiden förutom just då jag suttit ute såklart.

Tur är iaf att han gärna blir ammad, ofta och mycket. För någon "vanlig" mat får jag inte i honom.

Så vi ammar, slumrar en stund, gråter en stund och så går dagens visa, på repeat. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar