tisdag 5 juni 2012

Sommarplantering



På grund av det kalla vädret och snön så har sommarplanteringen fått stå inne i vårat sovrum. Även uppe på byrån stod två krukor och en bricka full med blommor som inte planterats ännu.
Idag fick jag äntligen ställa ut det igen, och nu planterar jag ut resten också.. Det får bära eller brista!
Nu borde det väl åtminstone inte komma mer snö?
Nog för att jag gillar vintern och så, men kanske inte året runt?
Nån månad sommar kan det gärna få vara.

Ikväll bjöd jag byggarna (maken och svärfar) på något jag aldrig lagat förut, nämligen gulaschsoppa.
Jag fick för mig att det skulle vara något läskigt?
Men några konstigheter var det inte, och försvinnande gott, mhm!
Även detta uppskattades av kvällens testpanel så de önskade resterna till lunch imorgon.
Toppen!
Använde mig av det här receptet.

Nä, ut och plantera och sen i säng!
Under kvällens springtur fick jag träningsvärk efter typ halva vägen(?).
Känns inte lovande inför morgondagen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar