onsdag 20 juni 2012

Saxnäs

I natt har Aron sovit hela natten utan den förbenade hostan, äntligen!
Hoppas verkligen den nedrans förkylningen släpper nu.
Helt plötsligt fick ju jag i alla fall tid att lägga in lite bilder från Saxnäs!

Vi fick en spaweekend på Saxnäsgården i bröllopspresent,
anledningen att vi inte har åkt förän nu är endast för att vi är alldeles för bekväma av oss.
Det är jätte roligt när vi väl tagit oss iväg, men helst är vi ju hemma.
(därför har vi bestämt redan nu att vi ska åka utomlands om tre år, så kanske vi tar oss iväg. ;))

När vi kom fram visade det sig att det blivit en miss på sjävla spa grejen,
vi hade missat att vi skulle boka spabehandlingarna själva så de fanns inte personal där för det, men det gjorde oss ingenting!
Vi hade nog fullt upp ändå.
Och istället fick vi lunch, och efterätt efter middagen, och fri tillgång till poolen, också slapp vi betala för extra sängen som vi bokat till Lukas.

När de hörde att det var bröllopspresent fick vi ett finare rum, självaste Prinsens gemak på högsta våningen.



Med den skylten på dörren vågade vi knappt låsa upp, men när vi väl gjorde det och tog oss in i rummet stod vi hela kvällen och beundrade utsikten.



När vi inte hade några spabehandlingar att gå på så fick vi istället massa tid till annat, som att bada i poolen, besöka Ricklundgården, fara till Fatmomakke, och som sagt Fiskonfallet. Och bada lite till.

Lukas är som en liten fisk och jag kan inte med ord beskriva hur lyckliga de var över att ha hela poolen för sig själva.
Jag och Aron fick titta på, vattnet var alldeles för kallt för lillen. Jag och Lukas tog ännu ett dopp senare på kvällen.



Våran lilla skogsmulle hittade ständigt egna "hemliga genvägar" som gjorde att allt tog lite extra lång tid, men vad gjorde det när vi hade all tid i världen!"



På vägen hem stannade vi såklart till vid trappstegsforsen.

Jag har ungefär 150 bilder till men jag ska inte trötta ut er. :)

Nu sitter jag spänt och väntar på nyheter om kusin som verkar tänka komma idag. Underbart,spännande och fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar