fredag 29 juni 2012

Efter solen kommer regnet.

Nä, jag är verkligen ingen sommarmänniska.
Nu vill jag ha bärplockarsäsong, och sen kall och ruggig höst, följt av en snörik vinter!

Det finns såklart vissa saker jag gillar med sommaren men i det stora hela, nja.
För ungefär 2 veckor sedan började jag planera julen. Vad som ska bakas, vad som ska pysslas med, mat. Älskar julen!
Jag börjar alltid planera julen kring midsommar.

Idag satt jag och kollade på bilder från i vintras och längtar till nästa. Och vintern efter den.

Efter regnet kommer solen, men efter solen kommer även regn.
Under sommaren är det antingen för varmt, eller så regnar det, eller så är det alldeles lagomt men då är det en jävla massa mygg.

Nu längtar jag efter att få tända ljus, dricka litervis med te, och allt annat som hösten och vintern erbjuder.
Skulle bara fått fylla upp frysen med lite kött och bär först, sen välkomnar jag kylan och mörkret!
Och allt annat roligt som det för med sig.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar