tisdag 12 juni 2012

Undergott

Lukas har på sistone använt ett nytt ord- undergott.
Han brukar säga att blommorna luktar undergott.
Vad han menar vet jag inte riktigt,
om det är en blandning mellan underbart och gott?
Jag tolkar det som att det inte är riktigt gott.
Att det inte riktigt når upp till nivån "gott", utan hamnar lite under.
Så blommorna luktar alltså inte så gott egentligen.

Och det är ett bra ord för att summera den här veckostarten.
Undergott.

Först och främst så har ju vädret inte direkt gjort att jag stressat på beställningen av utemöblerna.
Det har som fått ligga på hyllan ett tag.
Tills i helgen då jag tänkte att det är lika bra att beställa efter så vi har dem när det blir finväder.
Också går det helt plötsligt inte att beställa från jula?
Jag är helt säker på att vi beställt grejer därifrån förut.
Skitsurt!
Jag hittade likadana stolar på ett annat ställe, men då fanns inget parasoll.
Fanns parasoll så fanns inte stolarna. Gaah!
Nu har vi dock FÅTT utemöbler, inte alls sånna som vi ville ha men vad tusan.
Jag tackar och tar emot!
Så kan vi slita på dessa några år och när de gjort sitt kan vi ju beställa efter de vi hade tänkt från början.


Sen hade vi bestämt träff med diverse mammor och bebisar, både hemma och på Vilhelmina.
Det fick vi ställa in såklart när Aron blev så sjuk.
Jag var så nära att spontanåka till Umeå i veckan också, jag och pojkarna,
men Arons förkylning satte stopp även för det. Vilket Erik såklart tyckte var bra.
(inte att Aron är sjuk alltså, utan att vi stannade hemma).

Jaja, tänkte jag, får väl passa på att göra bort lite här hemma då.
Men det går inte att släppa Aron för en sekund verkligen.
Jag får bära och vyssja och vagga och trösta.
Stackars stackars liten!

Något bra är dock att jag äntligen lyckats beställa efter lite kläder till pojkarna.
Då det var två favoriter som hade rea så var det bara att shoppa på. :)
Lite handlat blev det från Blingo, och där är rean fortfarande i full gång så passa på!
Anna visade lite smakprov på kläder från Ebbe kids, och idag visade det sig att oii design hade rea på just dessa kläder. Dock endast idag så skynda fynda!

Nu klarar de sig ett tag framöver och jag behöver inte bekymra mig mer om det förän till hösten. :) Nu ska jag krypa ner bredvid min hostiga febriga lilla älskling.
Den stora älsklingen (vilket han är väldigt noga med att påpeka också, att han är stor och inte liten) somnade för länge sen direkt då han la huvudet på kudden. En blandning av en dag på dagis och en kväll på studsmattan skulle jag tro var orsaken till tröttheten.

Godnatt!

3 kommentarer:

  1. Tur du uppmärksammat rean på oii så jag fick beställa jag med. Det blev en klänning och en sohatt till Ellen och en bodysuit plus mössa till bebis! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur vi har varann då! :) Men då var du duktig, här blev det nog 4-5 plagg åt dom var.. Tur jag inte handlar så ofta kanske.. :)

      Radera
  2. sandra7/19/2012

    Ebbe är ju fantastiska kläder. Barnens juloutfit köpte jag därifrån, love them!! :)

    SvaraRadera