söndag 24 juni 2012

Midsommar

Så börjar midsommarhelgen lida mot sitt slut,
men för oss betyder det att semestern startar!
Nu är Erik ledig i 5 veckor framöver och Lukas är ledig i 7 veckor.
Känns underbart!

Vi hade en fantastisk midsommarhelg.
Ellens lillebror bestämde sig för att födas i onsdags, och med sig hade han sommaren!
Så vi har haft vädret på vår sida, midsommarafton spenderades med Anders och Ellen,
sen for Anders för att hämta hem resten av familjen så kvällen avslutades med att vi fick träffa lillebror. Perfekt midsommarafton!
Jag får dock bakläxa som glömt kameran varje gång vi träffat honom hittills,
men ah, det är något alldeles extra med pojkbebisar så jag har ändå ingen tid att fota, man vill ju bara gosa!
Jag vet inte om det har att göra med att jag bara har pojkar själv eller om det har att göra med att jag är pojkmamma i kropp och själ,
men jag tycker verkligen att de är något särskilt med pojkbebisar.
Flickor är ju i regel alltid söta, fina, vackra, osv.
De här små pojkarna kommer så småningom att växa upp och bli stora, stöddiga, tuffa, håriga, och nu ligger de där så oskyldiga, mjuka, goa. Det går rakt in i hjärtat på mig!
Tappar nästan andan!

Förutom Ellens lillebrors fantastiska ankomst så har vi grillat, plockat blommor, suttit ute och fika och njutit av solen. Vi har varit ute nästan hela dagarna, och bara haft det mysigt.



Jag har suckat djupt innan jag somnat varje kväll och tackat för allt det fina omkring mig. Alla fina människor, mitt fina hem, min fina familj och allt jag får uppleva och känna. Livet är så vackert, och jag får ta till vara på varje sekund!
Mest tacksam är jag för Erik, som gör varje dag speciell, som alltid finns där.
Som gör mig så lycklig att jag svävar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar