onsdag 13 januari 2016

Magknip

Liv verkar ha fått lite magknip. Då hon tvärspänner sig och blir väldigt arg för att några sekunder senare slockna. Också går det en liten stund så gör hon på samma vis igen. Hon kommer inte till ro och kan sova ordentligt, utan gråter så fort jag lägger ned henne. 
Igår började vi med magdroppar så vi får se om det gör någon skillnad. Jag har iaf lärt mig hur vi bäst lägger upp det här, så när hon sover eller är vaken men nöjd, då passar jag på att göra iordning kvällens middag (även om klockan är 10 på morgonen), och sen tar jag andra måsten som jag känner att jag vill göra bort. För att sedan vara redo att inte ha händerna fria på en stund när hon får det såhär. Funkar hur bra som helst. Och grabbarna får sin tid både när jag gör mina "måsten", och när hon får magknip. Det räcker nämligen att jag tar henne i famnen. Jag behöver inte bära runt på henne och vagga henne, jag kan sitta på golvet om jag så vill. Det känns bra att pojkarna inte behöver känna sig mindre viktiga, men vänta lite kan de ju få göra ibland. Det är inga problem. 

Det gör mig ingenting att hon är gnällig och vill vara i famnen, men det skär i hjärtat när hon verkar ha ont. 
Då ligger man bäst i mammas famn. 


Enda gången hon vill ha nappen för övrigt. När hon har magknip. Annars verkar hon inte ha något sugbehov över huvudtaget. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar