onsdag 20 januari 2016

Precis hur lyxigt det kan vara

Har jag sagt förut att jag är bortskämd? 
Så här ser vår morgon ut just nu. 

Liv vaknar oftast kring 5-tiden och vill äta.  När hon ätit färdigt brukar jag smyga ner, lämna sängen full av ungar, in i vardagsrummet och göra upp eld. Smyger ut en pinksväng med Milo. Sen gör jag bort allt jag bara kan. Plockar ur diskmaskinen, hänger/viker tvätt, sätter på kaffe, gör i ordning frukost. 
Där någonstans vaknar grabbarna. Så äter vi en lång frukost i lugn och ro. Efter frukosten får de klä sig och borsta tänderna och göra sig klara för skolan. 
Sen kryper vi ihop i soffan i värmen och väntar in skjutsen. 

Då kommer nämligen Ingemar. För att skjutsa grabbarna till skolan. Vilket betyder att jag slipper slita upp en sovande bebis. 
Efter han har skjutsat dem tar han ut vovven på en promenad. 

Och ungefär där vaknar Liv. Nu har jag varken pojkarna eller hunden att tänka på. Så vi byter blöja, kryper ihop i värmen för lite amning, och sen har vi lyxen att Liv faktiskt kan få somna om. Nyrapad. I min famn. I lugn och ro. Och jag slumrar till av ljudet från hennes tunga andetag.








1 kommentar:

  1. MYYYYYYS! Åh vad härligt! Längtar ännu mer efter vår bebis nu!

    SvaraRadera