onsdag 13 januari 2016

Tösabiten

Jag blir fortfarande förvånad ibland när jag öppnar blöjan. Jag var ju så inställd på att det skulle vara en pojke! Inte för att det spelar någon som helst roll alls, jag kunde nog inte bry mig mindre om könet. Men ni vet, man går och funderar vem som gömmer sig där inne i magen. Och jag var så säker på att det var en Nils! Jag drömde massor på slutet om oss, och våra tre pojkar. Jag såg framför mig att han var jätte blond (till skillnad från de andra två) och blåögd och hade Eriks lockar så håret stod åt alla håll. 
Så knasigt. 

Hur som helst så har jag nog inte förstått riktigt på alla plan än att vi har en dotter. Har väl inte lagt ner så mycke tanke på det än heller, efter den här graviditeten som jag var så himla nojig och livrädd under hela tiden så har jag bara varit tacksam att hon inte föddes för tidigt och att vad vi vet så verkar hon ju må bra. 

Så när jag har kikat runt på mellandagsrean har jag bara bläddrat förbi tjejkläder, av ren vana. Tills jag klickade hem lite från polarn o pyret. Nu är nästa års jul outfit fixad för lillasyster, och första tjejplagget köpt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar