fredag 8 januari 2016

Sovrum!

Det var som sagt en lättare mjölkstockning (räckte dock till gott och väl för att bli liggande), men det är tur vi varit med förr och fick snabbt ordning på det igen. Nu känns det betydligt bättre och jag är på benen igen! Man brukar ju säga att man skulle fått andra barnet först (då man har lite erfarenheter), men jag säger att man skulle fått tredje barnet först! Och är det nånting jag önskar alla så är det en tredje knodd, det är helt fantastiskt! (Åtminstone för oss). Jag kan inte påstå att trean bara rullar på, så som vissa anser. Men det är nånting alldeles magiskt med trean. Kanske är det för att vi nu har erfarenhet från två tidigare, och dessutom erfarenhet av att ha fler än ett barn. Än har lyckotårarna inte tagit slut och jag kryper ihop en stund varje kväll i Eriks famn och snyftar om hur lycklig jag är. Magiskt. 

Nu börjar snart verkligheten komma ikapp och på söndag åker Erik iväg på jobb igen. Vi har haft en helt underbar ledighet och det känns inte alls tungt att han far, nu ska det bli skönt med lite rutiner. Nu har vi mest legat i soffan och tittat på tv och fikat, men ett litet ryck varje dag har Erik gjort med bygget, och nu är det vårat sovrum som står på tur. 
Så spännande! Vi letar varje ledig stund efter en ny säng att få ställa in när det är färdigt, men det här med säng verkar ännu svårare än soffa! Det lutar mot en från Mio, den är dock bara 180cm bred och jag hade önskat en 210. Men det verkar helt hopplöst att hitta en 210, på Mio verkar de som är 210 bred även vara 210 lång, och det vill jag inte ha då vi inte får så mycket plats över nere vid fotändan. 

Erik hann bara säga att han skulle börja med sovrummet så hade han och svärfar satt upp väggarna. Fort går det! Här har ni dagens läge.

Här står jag i allrummet uppe och fotar mot sovrummet, där dörren kommer att vara. 


Och här står jag i dörröppningen. 


Och från andra hållet. Det blir en vinklad vägg för att få till en bra korridor bort till de andra sovrummen. Både jag och Erik är stormförtjusta i den vinklade väggen! 


Utsikt från sovrumsfönstret. Vi kommer att ha morgonsol och det längtar jag verkligen efter att få vakna upp till! 


I skrivande stund håller de på att bära upp skeppspanel som ska upp på en vägg. Därefter ska det spikas tak, skruvas gips och lite golv och tapeter. Klart! :) 
Och den här gången får ju jag måla och tapetsera! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar