onsdag 19 augusti 2015

Sensommar!

Harreje vilket väder vi har! Känns ju nästan som sommar! Jag tyckte det var härligt när det var kallt på nätterna och varmt på dagarna, men nu blir det ju inte ens kallt på natten! 
Jag var förbi en sväng på jobbet idag, med en del papper och grejer, vi fick till en trevlig liten speed-date där och det var härligt. Jag klagade dock på värmen och solen och fick nästan stryk av resten av sällskapet. Jag kan väl inte vara den enda som ser fram emot hösten nu? 
Jag börjar alltid, ALLTID planera jul kring midsommar. Inget annorlunda i år. 
Nu längtar jag efter koftor, vira in sig i sjalar, tända ljus, elda och hinka litervis med hett te.
Jag har i alla fall letat fram garn och sticknålar och tänkte börja producera sockar i mängder. Tjocksockar till alla i julklapp! 
När jag var ner på vilhelmina idag passade jag på att gå på biblioteket. Jag har läst ut varenda pocket här hemma så nu har jag laddat upp med nytt. En vän tipsade om att man kan låna böcker via nätet, på plattan. Men det är inte min melodi. Ser fram emot att börja bläddra. 


Även om det är hyfsat varmt ute på kvällarna nu också, så blåser det lite grann och frusen som jag är så kan jag åtminstone kombinera shortsen med en kofta under kvällstid, i väntan på hösten.


I övrigt så njuter vi av livet. Trots att jag knappt kan röra mig. Vi är så tacksamma och lyckliga. Det här lilla pyret känns mer och mer overkligt, i takt med att magen växer. Är det verkligen sant? Så vi måste nypa varandra i armen. 
Och Erik, min Erik. Min allra allra bästa allt. Han är bara bäst, och vi är världsbästa teamet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar