torsdag 6 augusti 2015

Den bästa sommaren

Igår blev Erik ledig, riktigt lyxigt att ha honom hemma mitt i veckan helt oplanerat. 
Lagom till middagstid hade mamma bestämt att hon skulle ta med pojkarna på bio, vilket gjorde att jag och Erik var ensamma. Jag hade tänkt vänta hemma hos mamma medan de var på bio, men nu när Erik var hemma så passade vi på att gå ut och äta istället, på lilla hotellet. Så mysigt, och fantastisk god mat! Hade önskat lite mer i efterrättsväg (det är ju som halva middagen), men allt annat var så perfekt. Både jag och Erik sa flera gånger senare på kvällen hur mysigt det var att få äta ute bara vi två. Också kom vi på att i förrgår så har vi varit förlovade i 5 år, så det kunde vi ju passa på att fira! 

Den här sommaren, med sitt kalla, dåliga väder och inget bad, kommer jag minnas som en av de bästa somrarna någonsin. Även om Erik bara hade en veckas semester. Den lilla semestersvängen vi var på var helt fantastiskt. Det kunde inte ha varit bättre. Dessutom fick vi lite sommar där, då Sundsvall bjöd på 22 plusgrader och strålande sol. 
Men annars har sommaren varit full av de här små små stunderna. Som fyller hjärtat och hela kroppen med energi. Som lagras som små fina minnen. De här små fina stunderna, det är de som räknas. 
 
Kanske har det att göra med att vi for till Grekland i våras också. Både för att fylla på förrådet med sol och bad, men även att få tid för varandra. Och under sommaren har vi, i brist på sol och bad, fått massor med tid med pojkarna. Återigen, de här små fina stunderna. 

Lukas har börjar nu, 6 år gammal, med att leka så otroligt mycket med dockor. Han hade en period när han var mindre, men den var kort. Nu bär han runt på sin "bebis", som ska bytas på, badad, tröstas och sovas ner. Gör sig redo inför ett kommande syskon. Och jag tycker att väntan känns lång, hur länge lär det inte kännas för dem?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar