måndag 10 augusti 2015

Lyckad dag

Loppisen igår blev så lyckad! Vi hade så trevligt och roligt, det kom jätte mycke folk och många stannade länge och fikade fikat som vi bjöd på. Så roligt! 
En dam var fast besluten med att jag skulle starta ett café här i byn, så de kunde träffas och fika oftare alla bybor här omkring. Det är en tanke jag har lekt med läääänge, och jag har den perfekta lokalen bara ett stenkast bort. Så någon gång i framtiden hoppas jag att det faktiskt är en tanke som kan bli av. Självklart inget café som jag ska ha som jobb, utan mer ett typ av sommarcafé som kan vara öppet nån sväng i månaden som jag kan pyssla med ut över resten av livet. Jag älskar att drömma!

Efter en perfekt gårdag så har pojkarna idag dragit på dagis en sväng, och jag och Milo har legat i solen och läst. När jag börjar läsa en bok blir jag helt låst på den och kan inte slita mig, spelar egentligen ingen roll om boken är bra eller dålig. Jag har saknat att läsa och det är ett himla bra tidsfördriv när jag inte kan greja med så mycket annat.

En annan sak jag älskar är att komma hem. Även om jag bara gått med pojkarna på dagis eller rastar Milo. Jag älskar att få gå ner för den här vägen och se vårat hus i slutet av björkallén. Björkallén, och den lilla skylten där det står "skogsbilväg". Lycka. Jag njuter av varje steg och varje andetag. Även när det spöregnar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar