måndag 3 augusti 2015

Uppdatering från soffan

Ultraljudet i torsdags gick super bra. Jag har varit så nervös, mycket mer nervös än vad jag varit med våra tidigare två graviditeter. Men det var en frisk och livlig liten krabat som låg där inne och vinkade. Allting såg bra ut och var som det skulle. 


Så här säger vi hej inne ifrån magen! Jag har aldrig blivit känslosam tidigare på ultraljud, men den här gången blev jag det. Tårarna bara rann. Så lycklig över att se det röras där inne. 

Sjukskriven blev jag dock. Vilket känns både tungt och bra på samma gång. Igår  gick jag in i v.19 (igen, vi fick flytta bak fyra dagar), och jag gruvar mig för resterande månader när jag redan blir sjukskriven såhär tidigt. Och av en anledning också, jag kan verkligen inte göra mycket utan att ligga med hemska förvärkar efteråt. Tur det snart är höst, det är ju bästa tiden. Och att tiden går fort. Alldeles för fort. Snart ligger jag i soffan med vårat lilla knyte utanpå magen istället. Vårat nya datum blev 2 januari och jag hoppas att vi får gå tiden ut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar