onsdag 23 december 2015

Dopparedan!

Jag tog så fina bilder igår som jag skulle visa. Men så fungerade inte internet på datorn. Det var bilder med snö och strålande sol. Vi har haft ett par dagar tö men natten till igår snöade det och sedan var det lite kallare igår, så nu är träden återigen vita. Snö hade vi såklart kvar, men jag hatar när snön töar bort från träden. På jul ska träden vara vita! Jag kan inte förstå de som väljer att resa bort över jul till varmare breddgrader. När det kommer till det här är jag som ett litet barn, kan inte tänka mig en jul utan snö! 
Sedan var det en bild på mig! Tröttheten är som bortblåst, jag är pigg och har inte ont för fem öre vilket gör att det känns som att livet har återvänt! Så lycklig! Att det skulle bli såhär lagom till jul kunde jag aldrig drömma om. Borde nog köpa en trisslott.. (Fast iofs vann jag då ingenting på gårdagens bingolott). 

Vi hade bästa dagen igår, jag grejade på med lite julmat på fm. Gjorde skinkan osv. Erik kom hem till lunch, efter det tog vi tag i en lite lättare julstäd och sedan for Erik och pojkarna och åkte skidor och var borta närmre två timmar. Vet ni vad jag gjorde medans? Sov! För att orka med kvällen. Jag blir lite trött av att bära på kulan.

När de kom hem ordnade vi lyxmiddag så det stod härliga till, med godaste köttet, lyxiga potatisbakekser och gott bröd. Min pappa och extrabror tittade förbi och åt med oss. Sen hade vi trevligaste uppesittarkvällen framför oss, med den mest spännande bingon någonsin (trots att bara en i sällskapet vann en nyårslott), och vi surrade så vi missade allt annat som hände på tvn. Och åt och drack gott och njöt av finaste kvällen, dan före dopparedan. 

Nu är det dags för frukost, sedan kommer svärföräldrarna hit och då blir det julklappsutdelning och jullunch. Vi har bästa överraskningen till pojkarna, vi pratade med tomten sent igår och säkerställde planerna och jag lovar att de kommer tuppa av. 
Efter lunch svider vi om och åker till syster på julfirande. 

Vill bara passa på att önska er en riktigt fin jul! Krama om varandra extra mycket, det tänker vi göra! 

GOD JUL!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar