tisdag 1 december 2015

Finaste små presenterna

I lördags kom mamma hit. Hon hade med sig massa presenter och dessutom kokade hon palt. Lyx!

Pojkarna fick tv-adventskalender, så ikväll ser vi fram emot första avsnittet. Någon som såg det imorse? 
Dessutom fick de tomtar att pynta med på sina rum, och tjocksockar. Rena rama lilla julafton. Hon hade med sig blommor till mig, och till en liten skrutt hade hon med sig detta. 


En pytteliten overall med tillhörande mössa. Finaste finaste presenten, stickad av litens mormor. Kan knappt förstå att vi snart ska få bädda in knodden i den där! 
Så nu är vi redo, ska bara hålla ut de sista veckorna så vi slipper Umeå. Sen är vi redo för ett litet syskon. Vi har till och med kapat listan till bara två namn, så vi har väl i princip bestämt namn. Två namn kan vara bra att ha och välja mellan. Dock är det två pojknamn, så det får helt enkelt vara en lillebror som gömmer sig därinne. 
Jag funderar till och med om jag får börja tvätta sängkläder och bädda i ordning? Fast bf är fortfarande en månad bort, så jag kanske borde spara på det ett tag. 

I söndags var jag som sagt hos mamma, och den kvällen och natten mådde jag så vansinnigt bra. Sammandragningarna var nästintill obefintliga och de som var var så klena så de gjorde inget. 
Igår var vi bjudna på lunch och jag tänkte att det blir ju toppen, skönt att få lunch serverad! Men bilfärden dit och hem var det värsta någonsin, ramlade in blöt av svett och har haft den värsta natten hittills. 

Jag önskar att jag kunde bo hos mamma de sista veckorna, eller att mamma kunde bo här. Men nu är det ju inte många veckor kvar, så nu borde det fasen gå vägen. Tycker jag. Det blir inga fler bilturer de här sista veckorna i alla fall.

Idag ska jag ägna mig åt att skriva en lista över julmaten. Vi firar jul hemma i år, känns bäst oavsett om vi har bebis kvar i magen eller inte. Ifjol var vi också hemma och alla ville hjälpa till att ordna mat så jag behövde inte göra ett dyft. Funkar fint för mig! Vi gör på samma vis i år och jag gör en lista där jag bockar av vad alla vill ta med sig. Håller på att längta ihjäl mig efter julmat! Och julen! Vad jag ser fram emot den här julen! Julen firas allra allra bäst hemma i vårt fina fina hus, på vår fina fina gård. Drömgården. Med finaste familjen. Kan inte önska mig mer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar