tisdag 1 december 2015

Godmorgon från sjukhussängen

Ja, och då menar jag verkligen sjukhussängen. Fick åka in till Lycksele BB igår kväll eftersom jag hade så kraftiga och regelbundna värkar. Så här ligger jag nu, i sjukhussängen och äter frukost. Inte ens frukost fick jag gå och hämta själv. 


Jag fick bricanyl för att stoppa värkarna och det funkade fint. Blev undersökt och det visade sig att livmodertappen är förkortad. Så jag fick stanna kvar för att se så inte värkarna tar igång igen. Skit också. Jag längtar redan hem, och längtar efter pojkarna. Hatar att stressa iväg och bara dumpa dem. Även om jag vet att de har det bra hos farmor och farfar och de saknar förmodligen inte mig så som jag saknar dem. Och jag hatar att ligga här när det ändå inte får komma någon bebis. BB ska man ligga på när det är dags att föda! Inte innan! Skit skit skit är det. Så nu håller jag tummarna, så jag får åka hem idag igen. 

Så tji fick jag, jag som tyckte att det inte borde vara några problem att gå de här sista veckorna nu. Jag skulle förmodligen aldrig ha sagt något. Men än så länge är bebis kvar i magen och det hoppas jag den fortsätter med. 

Nu väntar jag på att få sätta mig och göra en ny kurva, och träffa läkaren så jag får veta mer. 

Den här gången fick jag i alla fall ett rum med fin utsikt att vakna till. Och julfint har de gjort också. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar