torsdag 10 december 2015

Luciafirande

Jag är fortfarande hemma och bebis är fortfarande i magen, tack och lov. Jag har ju haft den här veckan som mål att ha kvar bebis i magen, även om det börjar kännas som att söndag är lååångt borta. Natten till igår vaknade jag kl.01 av kraftiga värkar och sen dess har det hållit igång ordentligt. Nu börjar jag känna mig rätt kraftlös efter lite sömn och ihållande kraftiga värkar men däremot har jag fått lite vila idag då jag tycker att det lugnat ner sig en liten aning. Jag hoppas att vi kommer kunna vara med på Arons luciafirande på Myltan imorgon bitti. Nästa datum jag inte vill missa är torsdag den 17 då Lukas har sitt Luciatåg. Och såklart den 24 dec. Vilka datum som helst däremellan får liten komma, om man nu kan bestämma lite själv!

Förra helgen var ju pojkarna med på Luciatåget i Bäsksjö. De ordnar en julfest varje år som är så mysig. Med tomtegröt och julskinka och tunnbröd och hemmagjord lingonglögg. Och en massa fika såklart. Och pojkarna var så fina så, och så duktiga i luciatåget. Lukas ska vara stjärngosse i år och då ville såklart lillebror också det. Och Aron sjöng med så fint i sångerna, de bitar han kunde.


Mammas hjärta smälter. Mina små hjältar!

Efter det fikade vi lite till såklart. Och sen var vi tvungna att snabbt åka hemåt då det blev för jobbigt för mig. Också tänkte vi en liten tanke att nästa års julfest kommer vi ha en ettåring att hålla reda på. Mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar