lördag 19 september 2015

Ruskigt höstväder

Som jag njuter av det här höstvädret vi haft de senaste dagarna. Halvkyliga vindar, regnskurar. Dimma.

Vi njuter och myser. Mest hela dagarna. Nu klarar jag inte av att göra mycket alls, och ibland sätter det igång rejäla sammandragningar utan att jag ens har gjort nånting. Så det passar mig så bra med ett ruskigt väder då man får ligga inne och elda.

Jämthunden blir rejält bortskämd. Han får också vara med i myset. Rätt så nöjd vovve kan jag lova.


Jag var tvungen att ta en bild på pojkarna genom fönstret i torsdags. De är verkligen väl medvetna om att det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. De vet precis vad de ska leta fram och ta på sig för att slippa bli blöt, slippa frysa. Och hur roligt är det inte att vara barn och få vara ute och hoppa i vattenpölar i spöregn? Jag är glad att vi köpte bra galonkläder åt dem, för de har vi verkligen haft användning av. Det är nästan så att de tycker det är extra roligt att vara ute när det regnar.


Idag har Lukas varit och jagat med Erik så jag och Lillis har haft dagen för oss själva. Jag njuter verkligen av de här stunderna tillsammans med Aron. Att lyssna på en nyfiken och fundersam 3-åring måste vara bland det bästa som finns.
Idag ville jag dock att han skulle få göra nånting extra roligt han också, så det inte bara är Lukas som får det där lilla extra. Så idag gjorde vi trolldeg. Det behövdes inte mer än så.


Kan sitta hur länge som helst och titta på de där små händerna när de jobbar och pysslar.

På eftermiddagen for vi dock iväg en sväng till slakteriet för att titta in farfars storoxe, och sedan stannade vi till hos Åke och Britta. Där blev vi inbjudna i stugvärmen på gofika, och blev kvar alldeles in på middagstid. Väl hemma igen gjorde vi pizza till middag och sedan har Erik jobbat på med Lukas rum. Det går i en väldans fart så snart har han nog ett eget rum. Vi ska bara enas om tapeter..
Nu har vi dukat upp äppelpaj i vardagsrummet, med en eld som sprakar och en stor kopp te. Och få krypa ner i famnen hos min älskade.
I går hade vi Daniel och Johanna här. En fin kväll med skratt och surr och bara sådär allmänt härlig.

De allra bästa regniga, ruggiga höstdagar. Och det är vad vi sysslar med om dagarna. Bara njuter av livet. Tillsammans hela finaste familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar