fredag 11 september 2015

Perfekt fredag

Lukas drog iväg med Erik ut i skogen imorse. Han blev definitivt inte skrämd av måndagen, utan flög ur sängen även imorse och tänker följa med imorgon också.

Under förmiddagen gjorde jag bort en del grejer som blivit liggandes. Tråkiga saker som jag aldrig känner för att ta tag i, men desto skönare när det är gjort. Sen har jag och Lillis bara myst. Vi har legat på en filt och läst böcker. Sen lekte vi sjukhus, himla bra lek nu när jag är i princip orörlig. Jag var patient och låg och oj-oj-ojade och aj-aj-ajade, medan Aron var doktor och tog hand om mig. Win-win.
Sen kom Erik och Lukas hem, ganska tidigt idag. Så då blev huset storstädat, och sängarna renbäddade.
Vi har haft ytterdörren öppen hela dagen och släppt in den friska höstluften.

Bästa bästa känslan. Nystädat, och välvädrat. Älskar att ha dörren öppen här. Himla skillnad mot för att ha dörren öppen i förra huset, typ 5 meter från Lyckselevägen.


Också njuter jag verkligen över att vi äntligen fått bort ställningen, och "byggtältet" som stått här hela sommaren. Väggen är äntligen klar! Det är bara skivorna som ska på grunden kvar, men annars är det klart.


Känns extra bra när man kommer gående nerifrån vägen och ser två väggar färdiga. Då kan man ju inbilla sig att huset är klart! Förutom att vi ska byta tak också så småningom, och då ska vi upp med nya hängrännor och stuprör, såklart.


Härliga höst. Äntligen.


Nu har mörkret lagt sig, så nu väntar bara fredagsmyset.
Nystädat, renbäddat och fredagsmys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar