lördag 26 september 2015

Helg!

Igår (fredag) öste regnet ner på eftermiddagen, riktigt ruggigt väder blev det. Jag trivs ju himla bra i det här vädret, och tycker det är mysigt med regnet som smattrar på fönstret. 


Vad passar inte bättre en sån regnig dag än soppa?! 
Vi äter ofta soppa men det passar så extra bra en dag då det är ruggigt väder ute. Igår blev det "mustig älgfärssoppa". 
Jag tror jag har nämnt den förut? 


Den är verkligen en favorit här hemma. Med lite créme fraiche och ett gott bröd! 


Mums! 

Efter middagen for vi till Lukas skola för arbetskväll. Barnen fick åka släpvagn och så satte de ut snöstickor efter södra vägen här i byn. Det är skolans uppdrag varje höst, också får de ett litet bidrag till klasskassan. Riktigt mysigt och roligt. Som tur var så slutade det regna så vi gjorde upp eld i skolans grillring och sedan satt vi där hela kvällen och grillade korv och marshmallows och barnen lekte i skogen tills det var så kolsvart ute att vi knappt hittade till bilen.  

Och än har jag inte kommit till det absolut bästa. Imorse var vi tvungna att åka ner en sväng på Vilhelmina, Lukas och Aron ska på kalas imorgon och vi hade glömt köpa present. Först var jag lite sur på mig själv för att jag hade glömt det, jag hade ingen lust att åka ner på Vilhelmina. Men det ändrades fort, för när vi kom ut ur byn fick jag se en björn! Det är första gången jag ser en björn, förutom de på djurparken då. :) så himla häftigt! 

Nu har vi landat hemma och fått i oss lite lunch. Jag ska lägga mig och vila magen lite, vilket är ett måste mitt på dagen, sen ska vi spendera resten av dagen ute. Jag tänkte mest sitta vid grillringen och hinka te. Fin fin lördag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar