fredag 4 september 2015

Fredag

Idag firar vi. Vi firar allt. Allt som går att fira. Små små saker. Som att vi får sitta här tillsammans. En vanlig fredag kväll, som så många andra. Att vi får sova tryggt tillsammans. Att vi har varandra.  Samtidigt får man nästan dåligt samvete över att vara så lycklig, när det finns så många som har det jobbigt idag. Men vi har skänkt en slant och hoppas den kommer till nytta, också är vi extra tacksamma för det vi har. Och skänker en tanke eller två, och ber en bön att allt snart ska vara över. Eller att det bara var en mardröm. 

Vi har haft en vän här som ätit middag med oss. Fredagstacos såklart, vad annars! Till efterrätt slängde jag ihop en fruktsallad. Med färska fina blåbär. 



Och med sig hade han små smarriga chokladpraliner. Fredagsmys när det är som bäst. Kravlöst och avslappnat. 

Erik pysslar med ett vitrinskåp. Alltså, jag har sagt det förut men, Erik. Min Erik. Som bygger ett vitrinskåp till oss. Om jag någon gång hamnar på hem när jag blir gammal, kommer jag släpa med mig det här. Det är kärlek i varje liten kvist. 
Ni får en liten titt på det, så får ni se det i sin helhet när det är färdigt. 


Små projekt blandade med stora projekt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar