torsdag 3 september 2015

Helg!

Ja, idag gör vi helg! Idag kommer Erik hem, och han blir hemma hela 3 veckor! Han längtar efter att få vara hemma, och vi längtar efter att ha honom hemma. Lukas undrar hur mycket vi kommer hinna med hans rum när pappa ska vara hemma? :) 
Jag har torsdagsstädat idag. Det tar hela dagen nu för tiden, eftersom jag måste pausa emellanåt. Då städar jag ändå inte så noga som man kan tro. 
Så ikväll ska vi fira. Med god mat, nått gott kvällsfika, och nystädat. 


Solen skiner in i köket. Allt doftar såpa. Också har jag öppnar fönstret för att släppa in den härliga höstluften. 
Tomatplantorna får stå inne på bänken en stund nu, så får vi se om de tänker mogna de små små gröna tomaterna. 


Jag har haft hjälp av den här damen idag. Även om hon inte var så mycket till hjälp. Hon har mest legat. Och gäspat. Och lekt med Sally. 




Välkommen helgen! 




1 kommentar:

  1. Så himla skönt! Vi skulle också behöva en torsdagsstädning för med dagarna fulla med jobb och kvällarna upptagna med diverse aktiviteter har huset hunnit bli rätt så skitigt, hehe. Får bli nästa veckas projekt för då först får jag en lucka, eller möjligtvis söndagkväll ;) Ha en fin helg nu och njut av det fina vädret!

    SvaraRadera