måndag 7 september 2015

Stor dag

Vilken höst det här är för Lukas. Först och främst har han ju börjat på "storskolan". Vilket gjorde att han tvärväxte flera cm. Han är så stolt och glad och känner sig så stor. Min duktiga kille. 
Idag fick han dessutom följa med Erik på älgjakt för allra första gången. Ni kan tro att han var laddad! 
Han har verkligen längtar efter att få följa med och jaga, hela förra hösten tjatade han om att få följa med åtminstone en dag. Men eftersom jag är helt övertygad om att första gången kommer bli ett minne för livet, och den känsla han har med sig idag kommer att pränta alla hans framtida jaktdagar, så ville vi att det verkligen skulle bli en bra dag. Att han skulle vara så pass stor så han förstår varför han måste vara tyst, så han inte ser det som något negativt om man ber honom att vara tystare. Han skulle ha alla förutsättningar för att det skulle bli bra. Ändå vill vi inte vänta för länge, så han tappar intresset. Just nu finns det inte annat än jakt och fiske i hans huvud. 

Erik väckte honom just efter kl.4, och jag var rädd att det här ändå var en dum dag för honom att följa med. Upp tidigt, också hade de över 1km att gå till passet. Jag var så rädd att han skulle bli skrämd. Men han var så laddad så han flög upp ur sängen, snabbt på med kläderna, kasta i sig frukost och hade bråttom iväg. Han surrade och surrade konstant från att han vaknade. Så förväntansfull ! 

Och jag oroade mig såklart helt i onödan! Det har gått hur bra som helst, och dessutom har de haft det riktigt spännande här på morgonen. Nu är det ju en bra stund kvar av dagen, men det ska nog gå bra det med! 


Min stora kille, vart har tiden tagit vägen? 

Jag och Aron vaknade just efter kl.7, startade en film och låg i sängen och hade det mysigt. 


Och låg och pejlade såklart. Så spännande, även om inte jag är i skogen. 


Mysig morgon, och nu har vi hela dagen framför oss. Bara jag och Lillis. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar