fredag 20 juli 2012

Hallen

Jag försöker publicera inlägg via telefon men det vill inte funka, irriterande!
Förut har det inte varit några problem men nu vill det bara inte.

Det har i alla fall blivit lite mer planterat nere vid bygget.
Min kära mor har hjälpt mig och jag är så tacksam för hennes hjälp!
Jag vill så gärna men har alldeles för lite kunskap vilket gör att jag inte vågar, så kära mor står både för kunskapen och agerandet och det är så roligt!
Den här gången blev det både svarta och röda vinbär, hallon och en blåbärsbuske.
En syrén till fick dessutom ta plats bredvid den andra.

Hallen är ju väldigt viktig i ett hus. Det är ju det första man möts av när man kommer in. För mig är det viktigt att kunna se till hallen för att snabbt kunna slänga iväg ett hej och ett leende när det kommer någon.
Jag tycker dessutom att det är viktigt att det finns plats för gäster. Att inte våra grejer tar över hela hallen. Dessutom ska det kännas avslappnat i hallen. Att man törs gå in, ta plats, ta sig tid. Våran hall vi har nu är alldeles för liten för att uppfylla dessa krav, även om jag tycker att vi löst det ganska bra.
Men jag vill inte att man ska behöva stå med skorna på just innanför dörren och känna att man måste av med dem först innan man vågar sig in.
Ja, hallen är viktig. Inte lika viktig som köket, som är husets hjärta. Men viktig.
Så välkommen hem till oss, så här inbjudande ser det ut i vår hall i drömkåken just nu!


Vi är ruskigt nöjda över den nya ytterdörren. Kunde inte blivit bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar