tisdag 31 juli 2012

Med min smartphone

Tänk ändå, jag som var så emot min smartphone.
Nu älskar jag den!
Eller, jag tycker fortfarande att den är hemsk som telefon.
Men vad mycket annat man kan göra med den!

Först och främst har jag blivit, som så många andra, mer eller mindre beroende av instagram. Så fantastiskt roligt!
Och jag som jobbat och jobbat för att lära mig kameran bättre, tar nu nästan alla bilder med min smartphone. Se där hur det kan bli!

Även bloggen uppdateras emellanåt med telefonen, även om just den lilla detaljen inte riktigt vill funka alltid.

Men det som är allra allra bäst, är att alla mina favoritbloggar finns nu som bokmärken på telefonen.
Det första jag gör när jag vaknar på morgonen är att kolla igenom dem, och det sista jag gör på kvällen!
Det har blivit lite av rutin, att ligga i sängen och kolla bloggarna.

Just nu bloggas det en hel del om drömmar, de verkar som att alla bloggar jag följer har snappat upp just detta. Att man ska ägna ett inlägg om sina drömmar.
Så jag hänger på!

Jag vet en tjej som hemma på sin gård mitt ute i ingenstans har en liten gårdsbutik.
Där har hon lite loppisgrejer, en del nya inredningsgrejer, lite smått och gott och blandat helt enkelt. Dessutom har hon en liten café hörna och emellanåt serverar hon mat.

Det är min dröm!
Däremot tvivlar jag på att jag någonsin skulle kunna starta upp något liknande, och jag kommer förmodligen aldrig anstränga mig speciellt för det heller.
En del av den drömmen är ju då att kunna försörja sig helt på denna gårdsbutik, vilket den här tjejen såklart kan. Underbart!

Drömma går ju.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar