torsdag 12 juli 2012

Full rulle

Det är rätt späckat schema hos oss just nu,
Erik har semester sen några veckor tillbaka och under semestern vill han ju hinna så mycket som möjligt i bygget samtidigt som han vill ha riktig semester också.
Då gäller det att planera för att få allt att gå ihop.

Igår var vi i alla fall bjudna på grillning och jag kan inte tänka mig något bättre än att spendera en fin sommarkväll med fina vänner.
När pojkarna lagt sig fortsatte kvällen hos oss och vi var väldigt tacksamma för inglasningen som gjorde det möjligt för oss att sitta "ute" trots att det svärmade med sviarn utanför fönstren.

Idag ska vi ut på uppdrag efter lunch, gräsklippning och ogräsrensning står på schemat.
Efter det ska vi göra ett besök hos Eriks mormor som det var alldeles för länge sen vi hälsade på.

Jag är oerhört känslosam idag då vi har fler fina vänner som just nu ligger på BB med deras nyfödde son. Så fort jag stannar upp för en sekund slår tanken mig och tårarna bara rinner!
Livets mirakel! Jag kan inte tänka mig något större eller mer fantastiskt att föda barn, och sen få ligga där med dem i famnen och äntligen träffa den lilla människan som kommer förändra allt. Man trodde man visste var kärlek var också kommer dessa små liven som ger så mycket känslor att man svämmar över!

Jag har ingen bild sen Lukas föddes på den här datorn, så jag bjuder på en på Aron som är lite färskare. :)
Jag kommer aldrig aldrig nånsin glömma känslan, lukten, lyckan, smärtan, hur hans små fingrar kändes, eller känslan av att stryka honom över huvudet, eller hur han lät det första lilla skriket han fick ur sig. Hur jag kände hans lilla hjärta slå och hur lätt och försiktigt han andades. Känslan att jag aldrig nånsin kunde tänka mig att vi har levt utan dem.

Ska vi verkligen inte ha en till? Eller två? Eller varför inte fyra till?
;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar