fredag 20 juli 2012

Lugn och ro

Vi har ingen matro överhuvudtaget här hemma för tillfället.
Jag är en sån som kan sitta och äta frukost i en timme.
Älskar att äta!
Men Aron älskar dock inte att äta.. Spelar ingen roll vad vi ger honom eller hur vi lägger upp det, så gallskriker han genom måltiden.
Vi har försökt ge honom mat före så han ska kunna greja med annat medan vi äter, så Lukas ska få lite lugn och ro när han äter, men ingenting funkar.
Och att turas om och äta känns inte alls som ett alternativ för oss.
Även om det oftast slutar så..
Efter att maten och disken är överstökad brukar de dock kunna vara ganska nöjda en stund och roa sig själva, till och med Aron. Då brukar jag passa på att fika för mig själv, helt i lugn och ro. Det är nästan så jag stänger av öronen.
Därför måste vi alltid ha fikabröd hemma. ;)

Jag behöver verkligen sånna här små stunder. För mig själv. Då jag bara får sitta och andas. Erik har inte alls samma behov av att varva ner utan kan köra full gas tills dess att han stupar i säng. På kvällarna har vi ofta ett högt tempo och grejar på med allt möjligt, men såhär mitt på dan behöver jag en paus. En rast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar