onsdag 29 mars 2017

Overall-djungeln

Det här med barnkläder kan verkligen driva mig till vansinne. Hatar att sitta vid internet och söka och söka och inte hitta det jag tänkt mig. Vi har haft isbjörn of sweden overaller till barnen men de finns bara upp till storlek 128 och Lukas hör till de här barnen som verkligen vill ha overall, inte täckbyxor och jacka. Så i år fick han prova en gneis som tyvärr gått sönder (han har rivit upp ett knä). Så han behöver ju en ny overall. Jag var inte supersåld på Gneis, så tänkte leta åt en annan. Först tänkte vi prova Bergans, som tyvärr inte heller fanns i så stor storlek. Då tyckte vi att nu köper vi en riktig skoteroverall åt honom, så kan han ha täckbyxa och jacka på skolan. Så vi har kikat på scott, fxr, snowpeople och vet ni vad? De har en vattenpelare på 2000! Det är ju ingenting?! Förutom snowpeople som hade 5000 vilket jag inte heller tycker är speciellt bra, den var dessutom skitful. Vi som tänkte att vi nu ska investera i en riktig overall åt honom. SUCK. Så det får väl nästan bli en gneis ändå, den är åtminstone vattentät..


Hur svårt ska det vara att göra bra barnkläder?! 
Eller kan nån förklara för mig vad fasen det är frågan om?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar