lördag 11 mars 2017

Vårvinter

Den här älskade fantastiska extra årstiden vi har här. Vårvintern. Åh. Jag älskar ju alla årstider och känner sällan längtan efter nästa eller sorg över den som är över men nog känner man energin som sprudlar en sån här dag.

Lillan är betydligt piggare idag vilket känns så bra i hjärtat. Värsta som finns när de små inte är kry. Men vi bestämde oss att hålla oss hemma i alla fall och låta henne krya på sig ordentligt, istället för att dra ut med skoterpulkan idag. Det gör oss inte så mycket eftersom vi har allra bästa solläget precis här hemma på gården. Fantastiskt.

Jag och Erik har turats om att åka skidor och vi var borta en bra stund var. Jag tog med mig bästa sällskapet. Han är ingen draghjälp och idag hade han inte ens sele på sig så han fick inte ens dra men han är ett fint sällskap, bästa bästa Milo.


Ja ni ser ju. Spåret, vädret, snön! Så lycklig man blir! 
Nu har jag och Lillan precis vaknat efter en tupplur i soffan framför skidåkning på tvn, och nu ska vi mysa vidare på renskinnet vid grillringen. 

Hoppas ni har en lika fin lördag! Njut av solen och tanka D-vitamin om det är så att solen är framme hos er också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar