tisdag 14 mars 2017

Blomster

I helgen hann vi med att plantera om pelargonerna. Jag vet inte om det är tidigt egentligen, men när vårsolen börjar lysa på våra köksfönster så blir det för mycket sol för orkidéerna som stått där, så då måste de bytas ut och flyttas om. Och i år är första året jag har lyckats övervintra pelargoner! Så lycklig! Så nu fick de åka fram och börja njuta av vårsol.

Jag blev så himla lycklig när jag insåg att alla pelargoner överlevt vintern. En del fick beskäras lite och så men ALLA levde! Jag sa åt Erik att vi måste bygga ett litet växthus med lagom temperatur i framtiden för pelargonerna över vintern. Han tyckte kanske inte riktigt det var läge att bygga ett växthus just nu, Erik är så ordentlig och tycker att vi ska bygga klart huset först. Nåväl.

Sen kom svärmor förbi med absolut tjusigaste buketten tulpaner. Sån himla lyx, nu har jag båda mina favoritblommor i köket. Så himla lycklig man blir av blommor. Eller jag åtminstone. En vacker dag hoppas jag att jag ska kunna lägga mycket mer tid på att gräva i jorden. Men tills dess njuter jag av det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar