fredag 10 mars 2017

Mirakelmedicin

Åh vilket härligt dygn vi haft! Hockeyn var vansinnigt spännande, även om Skellefteå förlorade. Sen hade vi mysigt på hotellet också hotellfrukost. Mm!

Lillan fick stanna hemma med mormor, det hade vi bestämt sedan innan eftersom hockeyn var både sent och högljud så kändes det bäst. Extra skönt var det nu när hon fick feber och blev riktigt krasslig. Stackars lillan! Tycker så synd om henne när hon hostar med den lilla kroppen.
Idag var hon nästan till och med ännu sämre så jag och Erik bestämde oss för att åka till sjukan en sväng så de fick kika på henne innan helgen. Bara vanlig förkylning var det och ingenting att oroa sig för. Fick träffa världens finaste läkare, dock dansk så hon fick upprepa sig och förklara sig typ hundra gånger innan jag förstod henne. Hur som så gick hon igenom allt jag funderade och hon var en sådär som gjorde att jag bara frågade mer och mer och hon förklarade ännu bättre. Fantastisk.  Hur som helst så sa hon att jag skulle skölja näsan med koksaltlösning. Jaja, det har jag ju hört fört med två små men har bara tyckt att det låter totalt meningslöst. Har väl inte förstått grejen med det, hur ska det kunna hjälpa liksom?
Nåväl, hem och kokade koksaltlösning och tog en sån där liten plastspruta och sprutade in i näsan på henne. Och alltså, MIRAKEL! Varför har ingen sagt hur bra det här är? Hon som var så tätt och slemmig är nu typ helt fri i luftvägarna och har sovit i min famn i soffan i över 3h nu. Tidigare har hon bara sovit typ en kvart åt gången sen hostat och snorat och slemmat. Som jag har letat efter en mirakelmedicin och äntligen har jag hittat den!
Hoppas att när hon väl vaknar till så är det en betydligt piggare tjej.

Lilla hjärtat ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar