måndag 14 november 2016

Bullerbyn

Idag var en riktig sån där bullerbyn idyll dag här hemma igen. Åh vad jag älskar mitt hem! Om jag inte sagt det förut?!

Vi hade Carolina och Vidar på lunch och det blev en lunch på typ 4h. Småätande av tacos, stor kopp te och massa surr. Två små bebisar som underhöll varandra och en 5-åring som trollade för oss. Ute yrde snön och inne sprakade vedspisen. Tända ljus. Och vad händer mitt i allt? Det dyker upp inte mindre än 4 rådjur. De är så fina! Blir så lycklig!

Skickade den här bilden till Erik och fick till svar: "skjut älskling!!!!"
Men aldrig. Åh, så fina!


Efter lunchen åkte vi ner till mamma för middag. Det är bland det bästa som finns, att åka hem till mamma. Där får man lägga omkull sig i soffan, det är alltid varmt och skönt också blir man rejält bortskämd. Älskar att få komma "hem" ibland, önskar hon hade större så vi inte behövde åka därifrån. Åtminstone ibland. Det känns så viktigt för framtiden, att mina barn alltid ska ha möjlighet att komma hem. Hoppas att de kommer tycka det är lika mysigt att komma hem till mamma som jag tycker att det är.  Hade inte alls nån lust att åka därifrån, även fast mamma har 509 grejer och inte alls Livan-säkrat.. 

Men hem for vi, och förbereder för kalas för pappan som fyller år idag och kommer hem i morgon! Äntligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar