tisdag 22 november 2016

Helgen

I lördags var mamma med kidsen och jag och Erik fick lite kvalitetstid tillsammans. I skogen såklart!
Det var nog sista svängen för i år och är så glad att den blev tillsammans med Erik. 
Många har nog svårt att förstå grejen. Men det finns många som förstår precis. Lyxen. Att få vara tillsammans hela dagen. Inte stressad alls för jag vet att alla har det bra därhemma.  Och sen få komma hem, duscha i lugn och ro, också har mamma fixat middag. Finns inget bättre. 
Det var vansinnigt mycket snö. Men det gjorde inte Milo nånting. Han älskar snön. Kastar sig i, rullar och ålar så man knappt ser honom under snön. Jag ser den där fina valpen som vi hämtade i ett kallt Finland den här helgen för 2 år sedan. Redan då älskade han snön. 

Det var magiskt vackert ute. Vilket vinterland! 
Dagens tips är att klä på er, ge er ut och njut! Gå i skogen, gå en promenad efter en tyst grusväg, eller åk pulka med barnen för all del. Andas frisk luft och vackert landskap och rör på kroppen!
Vi har gjort julfint i helgen. Till och med till fåglarna.  
Och idag tänker jag sätta saxen i håret. Ordentligt. Nu ryker mammaknuten. Längtar! Håller tummarna att det blir så bra som jag tänker mig! Håll en tumme ni med om ni har en över! 

Fin tisdag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar