måndag 22 juni 2015

Sommarlov!

Vi började första dagen på ledigheten med sovmorgon till kl.9! (!!!!!) var som i chock när jag vaknade och insåg vad klockan var. Till saken hör att Lukas var och fiskade med farfar igår och var inte i säng förän vid kl.22. Aron hjälpte mig i trädgården och vi grejade på så han vart uppe lika länge han. Men vad spelar det för roll, vi är ju lediga! 

Idag drog vi till stugan en sväng. Älskar att vara i stugan. Bara grabbarna blir lite större ska vi bosätta oss där nån vecka varje sommar. 

Grabbarna badade. Och Milo.


Också gräddade vi pannkakor på muurikkan till lunch. 


Finaste finaste mina hjärtan 


Har svårt att säga vem av oss som njöt mest. Ingen hade då lust att åka hem.


När vi for hem fick vi dessutom se en älg. Det var tredje älgen Lukas fick se under de senaste två dagarna, så det hade tydligen inte kunnat bli en bättre dag och han skrek flera gånger "det är ju helt sjukt!! Helt sjukt mamma!" 

Men hem var vi ju tvungna att åka, och jobba några timmar i vedhögen. 
Efter middagen tog vi en promenad runt byn med Milo, halva promenaden i regn. Men då slapp vi ju vattna trädgårdslandet ikväll!  

Nu har jag tagit ett långt bad så jag fått upp värmen igen efter den blöta promenaden, gjort upp eld, och krupit ihop i soffan med största godisskålen och lyssnar på regnet. 
Sommarlov! <3

Och största lyckan, häggen jag ju börjat blomma även här. Den här busken står utanför vår dörr, så doften slår emot en varje gång man går ut genom dörren. Underbart! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar