måndag 29 juni 2015

Arbetsdag

I söndags hade vi lite jobb med Latikbergs IK, nämligen att lägga ut bryggan i badviken. Detta ska vara gjort till midsommar varje år är det bestämt, men just i år tror jag inte att någon har varit speciellt badsugen. Så det blev lite senare. (I söndags mätte vi vattentemperaturen till 15grader). 

Nu är den ute i alla fall och barnen badade för fullt, trots bristen på varmt vatten. Jag passade på att klippa gräset så nu är det riktigt tjusigt där nere! Efter det blev jag också riktigt sugen på att hoppa i, men jag satte mig och fikade istället. Jag älskar att bada men på senare år har jag blivit en riktig fegis som hellre stannar i den varma solen. Ändå kan jag längta efter den där känslan av det kalla vattnet.. Bomsjön har dessutom så otroligt fint och klart vatten med härlig sandbotten, så det känns som ren heeling att hoppa i! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar