måndag 1 april 2013

Påsken 2013

Nu börjar påsken lida mot sitt slut, i eftermiddag åker Erik på jobbet igen för en kortvecka.
Men nog har vi tänkt hinna ut på en liten skotertur idag också, efter några timmar i bygget.
Påsken har varit fin men gick alldeles för fort, jag har skrivit en lista på vad jag ska tänka på tills nästa år.
Så man hinner med allting, allt man vill göra och alla man vill träffa. Planering brukar löna sig.
Hur som så har vi många fina dagar kvar och än är inte våren slut! Jag har då inte hunnit med att äta hälften av vad jag har tänkt!

På självaste långfredagen klev jag upp tidigt för att hinna baka hamburgebröd.



Men vad gör det att man kliver upp tidigt på mornarna, när man sen får mysa på fällen hela dagen.



Medans lillebror har sovit bort hela dagarna ute, så har storebror varit desto mer aktiv och bland annat blåst såpbubblor och fiskat med farfar.



Det roligaste på hela helgen var nog att Rebecka och Jocke var hemma. Det är vi nog överrens om allihopa.



Nu ska jag städa undan, göra lunch, och packa ihop inför helgens sista skotertur.
Även om jag helst vill gömma mig hemma idag, är det nån som brukar bli rejält lurad på första april så är det jag, blåögd och godtrogen.
Idag är jag på min vakt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar