tisdag 23 april 2013

Husbygge

Det här med att bygga hus är fantastiskt roligt, men samtidigt förbannat hopplöst.
Vi har chansen att göra precis som vi vill, vilket är så obeskrivligt roligt. Att göra ritningar och planera.
Att sen få göra verklighet av vår planer, med våra egna händer, och se resultatet växa. DET är makalöst! Det ger en energiboost utan dess like och ett självförtroende som räcker upp till månen och tillbaka. "Jaså, ni har rest jorden runt? Vi har då byggt ett hus, ja det har vi!"

Samtidigt så är det ett evighetsarbete utan slut. Hela vintern har gått åt att regla och det syns knappt att det händer något. Jag längtar tills jag kan lägga ut lite bilder men just nu är det lite svårt att se vad som händer.
Jag hoppas det tar fart till sommaren!

Även om det låter lätt, att få planera från grunden och göra som man vill, så är det mycket att tänka på och lätt att göra misstag. Vårat badrum blev ett sådant.
Nu sitter avloppen på helt fel ställe och det är bara att bita ihop och försöka göra det bästa av det. Det sista jag gör när jag lägger mig är att kolla pinterest, och det första jag gör när jag vaknar! Tackar gud för pinterest!
Så alla badrumstips mottages tacksamt, jag (Erik är mindre brydd) behöver all hjälp jag kan få!

.. Linnea? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar