onsdag 10 april 2013

Guldstund

Nu försöker vi lägga så mycket tid som möjligt på bygget.
Vi vill ju så gärna flytta snart!
Därför är det svårt att få det här lugnet som vi behöver, där vi bara ser varandra och bara fokuserar på varandra.
Vilket dessutom är extremt viktigt för oss, vi behöver verkligen stunder där vi bara är tillsammans hela familjen.
Även om vi ofta är i bygget allihopa tillsammans så blir det inte riktigt samma sak, eftersom vi ändå måste få nånting gjort där.

Men vi har hittat vår guldstund. Där vi inbillar oss att tiden står still för en stund. Och det är morgonmyset.
Varken jag eller Erik har problem att ta oss upp på morgonen om vi måste, men har vi chansen ligger vi gärna och drar oss lite extra. Man ligger ju aldrig så skönt i sängen som på morgonen!
Så nu varje morgon när pojkarna vaknar och vi inte har en tid att passa nån av oss, så ligger vi gärna nån halvtimme extra allihopa och myser. Ibland blir det lite livligare mys, ibland ligger vi bara och pratar om nonsens.



Ni kan aldrig gissa vad jag har gjort idag. Jag har packat ner julpyntet! Julen varar än till påska va?
Nu var det inte så att vi har haft julpyntet framme, utan jag kastade ner det i en halvtrasig kartong och ställde det på altan i väntan på en bättre kartong. Och nu är det gjort! Bättre sent än aldrig. Nu tänker jag ställa upp den kartongen på vinden i bygget, för i det här huset tänker jag fasen inte julpynta mer!
Skulle vi bo kvar här till jul så skiter jag i julpyntet, bara i ren protest för att jag hellre julpyntar i drömkåken.

När jag hämtade pojkarna på dagis så var Lukas väldigt bestämd över att han skulle till farfar och åka skidor. Nåväl tänkte jag, vi har väl ingen anledning att inte göra det. Så vi ringde farfar, packade ihop och åkte dit en sväng. Lukas åkte ett varv så själva skidåkningen var nog inte grejen, han ville bara till farfar. Och vet ni? Farfar är världens bästa leksak! De åkte lite skoter, åt lite godis, och sen fick jag tvinga in dem i bilen igen för att åka hem. Väl hemma var de som två små ljus hela kvällen, väldigt nöjda och glada över dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar