söndag 7 april 2013

Tankat energi

Ännu en söndag kväll här och jag tänkte att jag skulle ta mig tid för ett blogginlägg.

I fredags jobbade jag, och när jag kom hem på kvällen så hade jag och Erik laddat hela dagen för ett rejält fredagsmys.
Vi skulle äta bakad potatis, jag hade gjort skagenröra på torsdagkväll som hade fått stå och dra sig så den var sådär alldeles perfekt kan jag lova.

Vi tände ljus. Överallt.



Och jag snabbtog några suddiga mörka bilder på att vi dukade upp framför tvn. Med bakad potatis som sagt, tillbehör, och vin.



Och slog på tvn för att titta på hockeyn. Gissa om vi blev besvikna när de inte visade matchen på tv!
Så vi kastade i oss maten och la oss i soffan med datorn på magen istället.



Det var rätt mysigt det också.

Igår, Lördag, så kämpade Erik och svärfar på i bygget på förmiddagen, och när vi kastat i oss lunch tog vi matsäcken och åkte ner på sjön med några vänner. Trots snöfall och halvtråkigt väder blev det en väldigt fin dag ute som bjöd på många skratt och gott fika.
Och det är ju så härlig känsla att få krypa ihop i soffan på kvällen efter att ha varit ute en hel eftermiddag!
Hela kvällen igår satt vi med ritningen över köket som nu har fått en sista touch, nu är den helt färdig och vi är väldigt nöjda med resultatet.

Idag, Söndag, for vi ner hela familjen till bygget direkt efter frukost.
Det flöt på så bra så vi knappt kunde slita oss för att fara hem och göra lunch, men när vi väl tog oss hem så slevade vi återigen i oss lunch, tog matsäcken och for ner på sjön, med samma fina vänner minus ett par.
Söndagen bjöd på betydligt finare väder, ingen fiskelycka, samlade på oss ännu fler goda skratt och några extra fräknar.
När vi väl satt i pulkan på väg hem var klockan närmare 16.30, och när vi kom hem så var min fina kära mor här och hade lagat mat.
Att jag har världens bästa mamma och våra fina fina pojkar har världens bästa mormor finns det inga tvivel om. Efter att vi fått sätta oss vid dukat bord och ätit gott tog jag, mamma och pojkarna en härlig promenad runt byn i kvällssolen, och nu sitter jag här med datorn i knäet.
En väldigt givande helg på alla sätt och vis! Fått massor av energi av vädret, bygget, vännerna och kära mor. Vad lycklig jag är!
Just nu skulle jag kunna springa ett maraton eller två!

Imorgon åker Erik på jobbet igen, så nu ska jag krypa ihop i hans famn med det sista påskgodiset och bara pussas. Hela kvällen!

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar