söndag 14 april 2013

Söndag

Det small bara till så var den här helgen också över.
Erik hade en kort helg i helgen, kom hem i fredags och åkte nu i em.
Just nu är det verkligen pyssel och pussel att få allt att gå ihop- och då har inte ens jag jobbat i veckan!
Vi har så många som vi vill träffa och umgås med men det finns inte en enda sekund över.
Men nu är det bara att bita ihop, vi tänkte att huvudsaken är att vi hinner med varandra. Det är det vi får fokusera på.

Vi velade igår mellan att fara till stugan eller sitta hemma och se hockey. Men Erik tog beslutet att vi skulle till stugan så vi gjorde ett rejält ryck i bygget tills Aron hade sovit lunch, sen packade vi ihop och for.
Det var så värt! Vi har världens bästa stuga, för det finns verkligen ingenting annat att göra där än att njuta. När vi är hemma så är det full fart hela tiden, för allt som ska hinnas med, och skulle det bli tid över så skyndar sig Erik till bygget. Men när vi kommer till stugan så är allt bortkopplat. Ett lugn som inte går att beskriva!

Jag har verkligen fått mersmak för att kliva upp tidigt. Det är nått visst med att kliva upp och få greja på i köket helt ensam, och det är helt tyst. I går klev jag upp tidigt och bland annat bakade en äppelpaj för att ta med till stugan.



När vi sen på eftermiddagen kom fram till stugan la Erik ut angeldon, och jag satt mest på altan och tittade på, medans jag eldade upp värmen i stugan.



Medan Erik och Aron sen grillade, låg jag och Lukas på loftet och spelade spel och läste spännande böcker.




Och sen åt vi. Och åt och åt. Kan ha varit det godaste grillat jag nånsin ätit!



Mätta och belåtna hade vi inte alls någon lust att åka hem. Men till slut var vi tvungna att packa ihop och städa undan. Vi snabbpimplade lite innan vi for, och Lukas hade turen att få dra upp två abborrar. Väldigt nöjd kille!



Jag hade en väldigt mysig resa hem i skoterpulkan med våra två små. Varmt och mysigt med en sovande lillebror i famnen, och djupa fina samtal med storebror.

Som sagt så är det verkligen ett himmelens pusslande för att få allt att gå ihop, därför är vi så ofantligt tacksamma för all hjälp vi får. Erik fick hjälp med sina pass, så där sparade vi in minst en halvdag som annars hade gått åt (kunde fort blivit en heldag), och min fantastiska fina mamma som ställer upp när jag ringer och ber om barnvakt så vi skulle få mer gjort i bygget. Just att få timmar på bygget är så svårt, det finns ju något som kallas livet som klämmer sig emellan. Men i helgen har vi hunnit med både livet och väldigt mycket i bygget. Det lättar lite grann från axlarna inför en ny vecka!

Hoppas ni har haft en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar