måndag 18 juli 2016

Vars börjar man?

De här dagarna alltså. Jag vet inte vars jag ska börja? Så så tacksam för allt.

Vi hade världens bästa marknadsdag i fredags. Bästa sällskapet, bästa vädret och lagom med folk så man kunde stanna och prata när man stötte på någon man kände.  Pojkarna åkte karuseller och åt marknadsgodis och var världens lyckligaste. Det är tacksamt att ta med dem, det krävs inte mycket för att göra dem nöjda. 

Lördagen började sämre och jag blev lite tvär less.  Men vet ni vad som hände då? GRANNARNA  (med stort G och stora bokstäver och alltihop!) kom hem! Äntligen! Som vi har väntat och längtat, de har nämligen varit på semester i 3 veckor. 

Igår fick pojkarna fara på äventyr med farfar. Att de har världens bästa farfar är jag övertygad om. De fick följa med och hälsa på på pappans jobb. Och efter det for de vidare till nybyggarland och köpte glass. Värsta utflykten sådär på en sommarlovs måndag.

Och jag och Erik då.  Vi gjorde också värsta grejen.  Vi låtsas bokade en utlandsresa. Så så nära vi var på att trycka boka!
Men nä, med en liten Liv vill man inte i väg på en 7h flygresa. Däremot har vi nog bestämt vars vi vill nästa gång. Sen om det blir om ett år eller två det får vi se. Tidigare har vi sagt att vi skulle vänta ett par år, tills Liv kunde springa själv till barnpoolen. (Fast med sällskap av oss såklart) Men så länge kan vi inte vänta.  Åh, vi längtar redan!


Tills vidare njuter vi av svensk sommar.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar