måndag 11 juli 2016

En tisdag

Oj, idag är det tisdag. Var tar dagarna vägen? De är fyllda med så mycket härligt att det bara säger tjoff.  Så mycket balsam för själen.

Igår cyklade mamma hit till oss.  Himla imponerande.  Supermormor, tyckte vi. När hon var framme hängde hon med kidsen och jag drog ut på en lång löprunda. Behöver aldrig känna mig stressad när jag lämnar barnen med mamma för att springa.  Älskar att få fara ut mitt på dagen, istället för att fara på kvällen. Det är sån lyx.

Jag blir så himla lycklig när jag står ute och tittar på vårt bygge. Vårt hem som vi bygger upp. Så mycke kärlek bakom varje liten spik. Det är himla lustigt, för när man tittar såhär så är taket snett och vint och väggen ett enda kaos. Med byggställning och byggkaos och ratigt och dörrar som knappt kan öppnas och fönster som är igenplastade. Men jag ser bara hur himla fint det är. Hur lycklig jag är som får bo här. På världens vackraste gård.

Kollar man från andra hållet ser det ju däremot nästan färdigt ut! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar