torsdag 28 juli 2016

Semestertripp

Vet ni, för exakt en vecka sedan. På torsdagen. Då hade vi en fasligt trevlig grillfest med grannarna. För att fira in att Erik gick på semester. Sen gick jag och la mig med världens klump i magen.  Tänkte, hur tusan ska det här gå och vad i friden har vi gett oss in på.

För på fredagsmorgon ringde klockan 04.00. Och då packade vi bilen full med barn och fika. Och drog på semestertripp.

Klumpen i magen var för att vi skulle bila 69 mil hela vägen till Västerås. Med en lillasyster som avskyr att åka bil. Och gissa vad? Gick ju hur bra som helst!

Sedan fick vi fantastiska dagar i Surahammar, med massor av sol och bad. Ett besök på Kolmården blev det också.  Och vansinnigt mycket shopping.

Till slut ett stop i Uppsala. Fina fina uppsala. Och häng med Eriks syster m. familj. Och hotellövernattning. Lyx!

Och imorse vaknade vi upp hemma igen. Smått lyriska.  Efter en semester som kändes lite som utomlands. Med 30 grader varmt och bara massa sol och bad. Och den där lyckan som gör att vi ligger vakna och pratar halva nätterna. Om de där tre små liven som vi är så stolta över. 

Tack, för fantastiska dagar.  Som jag delar med de som fyller mitt hjärta med så mycket kärlek att det värker.


Ändå fint att vara hemma igen och jag och Milo tar igen lite förlorad tid. Lillhjärtat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar