söndag 4 januari 2015

Barnledarutbildning

Välkommen till Malå! 
En bra bit på slutet såg vägen ut så här. Smal, mitt ute i skogen och oplogad. Men vi kom så småningom om fram till en ny, plogad väg och efter det Malå. 

Jag har äntligen kommit hem efter en helg i Malå på barnledarutbildning. Vi var några som blev skickade genom Latikbergs IK, där klubben stod för allt. Dvs. boende, mat och resa. 

Vi åkte med blandade känslor, förväntningar, förhoppningar och lite nervösa. Avslutningsvis kan jag säga att jag har lärt mig massor, är full av inspiration och har definitivt utvecklats som skidåkare! 

Vi har pratat barn, barns utveckling, träning, kost, teknik, valla och allt där emellan. Verkligen en toppenkurs som jag varmt rekommenderar! 

Men nu är jag trött efter att ha suttit vid det här bordet alldeles för mycket (även om vi har åkt en hel del skidor också) och längtar efter att få krypa mer i min egen säng. (Och få kliva upp imorgon och åka skidor!) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar